صعود باشگاه فرهنگی ورزشی نگین دماوند به قله 5671 متری دماوند (۱۳۹۶/۰۶/۰۶)

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش وجوانان شهرستان نجف آباد  گروه 24 نفری کوهنوردی نگین دماوند به سرپرستی حسن شکرالهی از 18 لغایت 20 مردادماه با هماهنگی و برنامه ریزی و همکاری از جبهه جنوبی به بام ایران قله با شکوه دماوند صعود نمودند.
شرح صعود : کلیه افراد راس ساعت مقرر در پارک کوهستان حاضر شدند و بعد از رسیدن مینی بوس و بستن بارها روی باربند ماشین راس ساعت 16 عصر با ذکر صلوات و دعای خیر دوستان بدرقه کننده به سوی مقصد حرکت کردیم ،ساعت 19:30 به شهرستان دلیجان رسیده با استراحت نیمساعته به راه افتادیم. ساعت 22 شب به شهر قم رسیدیم و بعد از اقامه نماز دوباره سوار شده و راس ساعت 3:45 بامداد به پلور ( بارگاه اول ) رسیدیم. سرمای هوا دل چسب بود و گرمای طول روز و داخل مینی بوس را جبران کرد. بعد ازپایین آوردن بارها و تنظیم کوله شخصی ( طبق دستور سرپرست )و بار زدن مجدد بارها داخل نیسانها ساعت 4:30بامداد شد وهمگی سوار نیسان در حال حرکت به سوی بارگاه دوم شدیم.ساعت 5 صبح به بارگاه دوم رسیدیم.بعد از خواندن نماز صبح و جمع شدن همه دوستان در این محل و تنظیم مجدد کوله ها و پوشیدن لباس مناسب و بسته شدن بارها روی الاغ و قاطر ساعت 7 صبح همگی یک جا جمع شده و بعد از نرمشی چند دقیقه ای و معرفی مجدد همنوردان سرپرست تذکراتی را گوشزد کردند و حرکت به سوی بارگاه سوم شروع شد ، ساعت 1 بعداز ظهر به بارگاه سوم رسیدیم و بعد از رسیدن بارها و برپاکردن کمپ و زدن چادرها به اندازه کافی استراحت کردیم .نصفه روز زمان مناسبی است که کمک زیادی به صعود فردای ما خواهد داشت.بعد از خواندن نماز و خوردن شام و شنیدن تذکرات دلسوزانه سرپرست برای صعود فردا برنامه ریزی شد و ساعت 4:30 صبح با رعایت کلیه اصول همه تیم یک جا جمع شده و بعد از گرم کردن بدن و چینش گروه، حرکت به سوی قله را شروع کردیم. طی مسیر سخت بود و گروه به آرامی جلو میرفت ، به نزدیکیهای تپه گوگردی که رسیدیم تنفس سختتر میشد لذا از ماسک استفاده کردیم ضمن اینکه احساس بوی گوگرد نوید این را می داد که تا قله راهی نمانده است.بالاخره ساعت  12 ظهر  صعود به قله انجام شد. شکوه قله همراه با بخار و گاز گوگرد همه را به وجد آورده بود و اشک شوق به همراه داشت ولی بخاطرجود گاز و بخار گوگرد در قله توقف زیاد به صلاح نبود به خاطر همین بعد از گرفتن عکسهای یادگاری و فیلم برنامه فرود آغاز شد.مسیر فرود شن اسکی دلچسبی بود که تا حدی باعث می شد حرکت را سریعتر کند ، گروه بعد از یک روز سخت و صعودی نفس گیر ساعت  6 عصر به بارگاه سوم رسید و روز بعد بسوی نجف آباد حرکت کردیم .



 

اعلانات

* قابل توجه کلیه ورزشکاران
برای اطلاع از عضویت و تاریخ اعتبار عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور (بیمه ورزشی)، شماره ملی خود را به سامانه (شماره)  50004303 ارسال فرمایید.



* ورزش شادابي و طراوت
* ورزش رقابت با دوست
* ورزش،افزايش مقاومت
* ورزش علاقه به كار گروهي
* ورزش آزمون وظيفه شناسي
* ورزش راهنماي زندگي شاداب


منو ها

نظرسنجی
منظورازاکسیژن مصرفی بیشینه ..... ?
1 : حداکثر اکسیژن که توسط یک فرد کسب میشود (1060 رای)
30 % 


2 : vo2max (799 رای)
23 % 


3 : vo2 (894 رای)
25 % 


4 : گزینه 1 و 2 (770 رای)
22 % 



پیوند ها
- کانال اداره ـ نجف آباد شهر طلایی ورزش
- اخبار ورزش و جوانان استان اصفهان
- فرمانداری ویژه نجف آباد
- هیات فوتبال شهرستان نجف آباد
- هیات تیراندازی شهرستان نجف آباد
- هیأت فوتبال نجف آباد
- سایت هیأت ورزشهای رزمی نجف آباد
- هیات کبدی شهرستان نجف آباد
- هیات کشتی شهرستان نجف آباد
- کانون بسیج ورزشکاران نجف آباد
- هیات دوچرخه سواری شهرستان نجف آباد
- هیات جودو شهرستان نجف آباد
- هیات آمادگی جسمانی شهرستان نجف آباد

آمار سایت
تعداد افراد آنلاین : 1
کل بازدیدها : 9412782
بازدید های امروز : 477
بازدید های دیروز : 18119
© حقوق کپی برداری برای اداره ورزش و جوانان نجف آباد محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط شرکت صبا عصر دانش